[책임] 온라인 게임 콘텐츠 제작 지원을 위한 인공지능 기반 게임 시뮬레이션 기술 개발 (KOCCA, 문체부)
Development of artificial intelligence-based game simulation technology to support online game content production (2022.04 ~ 2024.12) (with Prof. SeungJun Kim and Jinhyuk Hong from GIST) (with Hongik University and Xiness)
In Progress
[공동참여] 인간중심 물리 시스템 설계를 위한 HCI + AI 융합연구 (GIST-MIT Pilot Project, GIST)
HCI + AI for Human-Centered Physical System Design (2021.05~2023.12) (with Prof. Daniela Rus and Wojciech Matusik @ MIT)
In Progress
[책임] 인간중심 게임 인공지능 기초연구실 (기초연구실, NRF)
Human Centered Game AI Basic Research Lab (2021.06 ~ 2024.02) (with Prof. SeungJun Kim, Jinhyuk Hong and Eunsung Song)
Done
[위탁] 최적 치료 협진 서비스를 위한 다기관 분산지능 강화 페더레이션 기술 개발 (ETRI)
Development of the multi-center distributed intelligence reinforcement federation technology for cooperating optimal treatments (2022.01~2023.12)
Done
[공동참여] GIST 메타버스 연구센터: XR기반 실감 주/보행 메타버스 플랫폼 기술 및 콘텐츠 개발 (Metaverse LAB, 전파진흥협회)
GIST Metaverse Research Center: Metaverse with Immersive Transportation Methods – Walking and Driving XR for Meta-mobility (2022.01~2023.12)
Done
[공동참여] 청각장애인의 음악향유를 위한 음악 및 댄스 실감가시화 기술 개발 (KOCCA, 문체부)
Development of technology to visualize music and dance for the hearing impaired to enjoy music (2021.06 ~ 2023.12)
Done
[산학] 게임 테스트 자동화를 위한 게임 인공지능 플레이어 개발 및 학습데이터 구축 (퍼즐원 스튜디오)
Development of artificial intelligence players for puzzle game automated testing (2021.05 ~ 2023.01)
Done
[책임] 사회적 소통약자의 접근성을 고려한 지능형 도구 기반 콘텐츠 제작 및 향유 지원 기술 개발 (KOCCA, 문체부)
Development of content creation and entertainment technologies based on intelligent authoring tool to enhance accessibility of social communication disabilities (2019.09~2021.12)
Done
최신의 강화학습 기반 경로계획 기술 연구 (ADD)
(A project to conduct self-driving research on night/hazardous areas. Apply to the actual vehicle using models learned from reinforcement learning in a simulator.)
Done
복잡한 비디오 게임을 해결하기 위한 심층강화학습의 인지모델, 심층구조, 멀티모달 표현 연구 (NRF)
(Research to solve complex video games. Solve complex problems by applying recognition models, in-depth structures, and multimodal to virtual environments based on Deep Reinforcement Learning.)
Done
다기관 예측모델의 강화학습 기반 앙상블 학습구조 선행연구 (ETRI)
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Done
게임 플레이 분석을 위한 규칙기반 게임인공지능 연구 (ETRI)
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Done
게임 내 구매 행위 촉진을 위한 인지심리 분석 기술 연구 (ETRI)
(Predict gamers’ behavior based on multiple game logs. Preprocess and analyze the log data of the game company.)
Done
적응형 비디오 게임을 위한 계산지능 기술 연구 (NRF)
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Done
수동적/능동적 고장허용 로봇 시스템을 설계하기 위한 기계학습 기술에 관한 연구 (일반연구자지원)
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Done