사회적 소통약자의 접근성을 고려한 지능형 도구 기반 콘텐츠 제작 및 향유 지원 기술 개발 (KOCCA)
Development of content creation and entertainment technologies based on intelligent authoring tool to enhance accessibility of social communication disabilities
In Process
최신의 강화학습 기반 경로계획 기술 연구 (ADD)
(A project to conduct self-driving research on night/hazardous areas. Apply to the actual vehicle using models learned from reinforcement learning in a simulator.)
In Process
복잡한 비디오 게임을 해결하기 위한 심층강화학습의 인지모델, 심층구조, 멀티모달 표현 연구 (NRF)
(Research to solve complex video games. Solve complex problems by applying recognition models, in-depth structures, and multimodal to virtual environments based on Deep Reinforcement Learning.)
Done
다기관 예측모델의 강화학습 기반 앙상블 학습구조 선행연구 (ETRI)
-
Done
게임 플레이 분석을 위한 규칙기반 게임인공지능 연구 (ETRI)
-
Done
게임 내 구매 행위 촉진을 위한 인지심리 분석 기술 연구 (ETRI)
(Predict gamers’ behavior based on multiple game logs. Preprocess and analyze the log data of the game company.)
Done
적응형 비디오 게임을 위한 계산지능 기술 연구 (NRF)
-
Done
수동적/능동적 고장허용 로봇 시스템을 설계하기 위한 기계학습 기술에 관한 연구 (일반연구자지원)
-
Done